dimarts, 14 d’abril del 2015

Els numerals


Activitats

1. Escriu amb lletres les xifres següents:

956 persones ....................................
27 348 euros .....................................
424 217 accions ................................
2 435 habitants ...................................

2. Completa aquestes frases amb el quantificador numeral ordinal que correspon a la xifra indicada en cada cas:
  • L'equip de bàsquet va quedar en ............. (22) posició.
  • És la ........ (5) vegada que t'aviso!
  • La meva germana viu en un ............ (6) pis.
  • El teu cantant preferit ocupa el ........... (2) lloc de la llista d'èxits.
  • És el ........ (3) dia de colònies i aquest ja és el ........ (8) nen que troba a faltar els seus pares.
  • En Jaume és el .........(13) alumne de l'escola que ha guanyat un premi de poesia.
  • Quan el meu oncle va al futbol ocupa el ......... (56) seient de la .......... (1) graderia.
  • T'agradaria escoltar la ......... (5) simfonia de Beethoven? Doncs és el ......... (15) compacte del .......... (4) prestatge.

3. Subratlla i classifica els quantificadors numerals que trobaràs en aquestes oracions.

  • En aquest plat has de posar-hi triple ració de patates.
  • Avui celebrem el vint-i-cinquè aniversari de noces dels meus pares.
  • Qui es podia imaginar que el nostre amic tenia una doble vida?
  • He repartit mig pastís d'aniversari entre els meus amics.
  • El meu germà té una col.lecció de cinquanta rellotges de polsera.
  • Va quedar primer en el campionat d'escacs de l'escola.
  • A la classe d'anglès som trenta alumnes.



2 comentaris: